Saltar al contingut principal

Educació secundària. Alumnes. Per titularitat del centre i nivells. Comarques i Aran

Educació secundària. Alumnes. Total. Per nivells. Comarques, àmbits i províncies Catalunya
ESO Batxillerat (1) CFGM CFGS PQPI Total
Curs 2013/14 287.145 88.538 55.742 53.237 7.668 492.330
Curs 2012/13 285.461 87.377 56.304 51.100 7.537 487.779
Curs 2011/12 281.272 85.640 53.090 49.180 7.113 476.295
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
Batxillerat: no inclou el centre de batxillerat a distància del sector públic.
CFGM: Cicles formatius de grau mitjà.
CFGS: Cicles formatius de grau superior.
PQPI: Programes de qualificació professional inicial.
Educació secundària. Alumnes. Sector públic. Per nivells. Comarques, àmbits i províncies Catalunya
ESO Batxillerat (1) CFGM CFGS PQPI Total
Curs 2013/14 179.610 58.874 42.584 36.929 5.165 323.162
Curs 2012/13 178.486 57.765 43.507 36.075 4.858 320.691
Curs 2011/12 174.089 55.949 40.450 34.853 4.372 309.713
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
Batxillerat: no inclou el centre de batxillerat a distància.
CFGM: Cicles formatius de grau mitjà.
CFGS: Cicles formatius de grau superior.
PQPI: Programes de qualificació professional inicial.
Educació secundària. Alumnes. Sector privat. Per nivells. Comarques, àmbits i províncies Catalunya
ESO Batxillerat CFGM CFGS PQPI Total
Curs 2013/14 107.535 29.664 13.158 16.308 2.503 169.168
Curs 2012/13 106.975 29.612 12.797 15.025 2.679 167.088
Curs 2011/12 107.183 29.691 12.640 14.327 2.741 166.582
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
CFGM: Cicles formatius de grau mitjà.
CFGS: Cicles formatius de grau superior.
PQPI: Programes de qualificació professional inicial.

Darrera actualització: 20 de juliol de 2015.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Batxillerat
Ensenyament de dos cursos acadèmics, dels setze anys als divuit. Per accedir-hi s'ha de tenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria. En acabar aquests estudis, els alumnes que els hagin cursat satisfactòriament en qualsevol de les seves modalitats, reben el títol de batxiller amb accés a l'educació superior.
Educació secundària
Ensenyament que comprèn: educació secundària obligatòria (ESO), batxillerat i ensenyaments professionals específics de grau mitjà i de grau superior.
Educació secundària obligatòria (ESO)
Ensenyament que comprèn quatre cursos acadèmics. Generalment s'inicia l'any natural en què es compleixen 12 anys i s'acaba als 16. Els alumnes que obtenen el títol de graduat o graduada en ESO poden accedir al batxillerat o bé a un cicle formatiu de grau mitjà de formació professional, d'ensenyaments esportius (si se supera la prova específica d'accés) o d'arts plàstiques i disseny.
Ensenyament professional de grau mitjà
Estudi que comprèn un conjunt d'ensenyaments que capaciten per al desenvolupament de diverses professions. Té una durada variable d'acord amb la professió. Per accedir-hi cal tenir el títol de graduat en educació secundària o equivalent. Els alumnes que superen aquests ensenyaments reben el títol de tècnic en la professió corresponent.
Ensenyament professional de grau superior
Estudi que capacita per al desenvolupament de diverses professions. Té una durada variable d'acord amb la professió. Per accedir-hi cal tenir el títol de batxiller o equivalent. Els alumnes que superen aquests ensenyaments reben el títol de tècnic superior, que habilita per a l'exercici de la professió. També permet l'accés als estudis universitaris de primer cicle del corresponent sector professional.
Programes de qualificació professional inicial (PQPI)
Es dirigeixen a alumnes més grans de 16 anys que no han obtingut el títol de GESO (graduat/ada en ESO). Incorporen tres tipus de mòduls, que proporcionen: competències professionals (mòduls A), formació de caràcter general (mòduls B), el títol de GESO (mòduls voluntaris C). Les proves d'accés amb exempcions se suprimiran a partir del curs 2012-2013.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades són provisionals.