Saltar al contingut principal

Educació secundària. Alumnes. Per titularitat del centre i nivells. Comarques i Aran

Educació secundària. Alumnes. Total. Per nivells. Comarques, àmbits i províncies Catalunya
ESO Batxillerat (1) CFGM (2) CFGS (3) Total
Curs 2009/10 274.134 85.053 45.597 43.563 448.347
Curs 2008/09 271.847 84.135 41.079 39.641 436.702
Curs 2007/08 269.442 83.809 38.007 37.475 428.733
Curs 2006/07 264.829 84.442 36.209 34.783 420.263
Curs 2005/06 260.966 87.123 34.597 33.783 416.469
Curs 2004/05 258.746 87.964 34.131 34.473 415.314
Curs 2003/04 256.268 89.974 32.619 34.738 413.599
Font: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
Batxillerat: no inclou el centre de batxillerat a distància del sector públic.
(2) Cicles formatius de grau mitjà (CFGM).
(3) Cicles formatius de grau superior (CFGS).
Educació secundària. Alumnes. Sector públic. Per nivells. Comarques, àmbits i províncies Catalunya
ESO Batxillerat (1) CFGM (2) CFGS (3) Total
Curs 2009/10 166.623 54.370 33.798 30.723 285.514
Curs 2008/09 163.620 52.918 29.597 27.977 274.112
Curs 2007/08 160.821 52.660 26.941 26.355 266.777
Curs 2006/07 156.316 53.183 25.304 24.007 258.810
Curs 2005/06 152.889 55.710 23.974 23.231 255.804
Curs 2004/05 150.355 56.297 23.809 23.500 253.961
Curs 2003/04 146.694 56.986 22.706 23.260 249.646
Font:
Curs 2003/04: Departament d'Educació. Servei d'Estadística i Documentació.
Curs 2004/05-Curs 2008/09: Departament d'Educació. Servei d'Estadística, Informació i Documentació.
Curs 2009/10: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
Batxillerat: no inclou el centre de batxillerat a distància.
(2) Cicles formatius de grau mitjà (CFGM).
(3) Cicles formatius de grau superior (CFGS).
Educació secundària. Alumnes. Sector privat. Per nivells. Comarques, àmbits i províncies Catalunya
ESO Batxillerat (1) CFGM (2) CFGS (3) Total
Curs 2009/10 107.511 30.683 11.799 12.840 162.833
Curs 2008/09 108.227 31.217 11.482 11.664 162.590
Curs 2007/08 108.621 31.149 11.066 11.120 161.956
Curs 2006/07 108.513 31.259 10.905 10.776 161.453
Curs 2005/06 108.077 31.413 10.623 10.552 160.665
Curs 2004/05 108.391 31.667 10.322 10.973 161.353
Curs 2003/04 109.574 32.988 9.913 11.478 163.953
Font:
Curs 2003/04: Departament d'Educació. Servei d'Estadística i Documentació.
Curs 2004/05-Curs 2008/09: Departament d'Educació. Servei d'Estadística, Informació i Documentació.
Curs 2009/10: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
Batxillerat: no inclou el centre de batxillerat a distància.
(2) Cicles formatius de grau mitjà (CFGM).
(3) Cicles formatius de grau superior (CFGS).

Darrera actualització: 23 de novembre de 2010.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Batxillerat
Ensenyament de dos cursos acadèmics, dels setze anys als divuit. Per accedir-hi s'ha de tenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria. En acabar aquests estudis, els alumnes que els hagin cursat satisfactòriament en qualsevol de les seves modalitats, reben el títol de batxiller amb accés a l'educació superior.
Educació secundària
Ensenyament que comprèn: educació secundària obligatòria (ESO), batxillerat i ensenyaments professionals específics de grau mitjà i de grau superior.
Educació secundària obligatòria (ESO)
Ensenyament que comprèn quatre cursos acadèmics. Generalment s'inicia l'any natural en què es compleixen 12 anys i s'acaba als 16. Els alumnes que obtenen el títol de graduat o graduada en ESO poden accedir al batxillerat o bé a un cicle formatiu de grau mitjà de formació professional, d'ensenyaments esportius (si se supera la prova específica d'accés) o d'arts plàstiques i disseny.
Ensenyament professional de grau mitjà
Estudi que comprèn un conjunt d'ensenyaments que capaciten per al desenvolupament de diverses professions. Té una durada variable d'acord amb la professió. Per accedir-hi cal tenir el títol de graduat en educació secundària o equivalent. Els alumnes que superen aquests ensenyaments reben el títol de tècnic en la professió corresponent.
Ensenyament professional de grau superior
Estudi que capacita per al desenvolupament de diverses professions. Té una durada variable d'acord amb la professió. Per accedir-hi cal tenir el títol de batxiller o equivalent. Els alumnes que superen aquests ensenyaments reben el títol de tècnic superior, que habilita per a l'exercici de la professió. També permet l'accés als estudis universitaris de primer cicle del corresponent sector professional.
Programes de qualificació professional inicial (PQPI)
Es dirigeixen a alumnes més grans de 16 anys que no han obtingut el títol de GESO (graduat/ada en ESO). Incorporen tres tipus de mòduls, que proporcionen: competències professionals (mòduls A), formació de caràcter general (mòduls B), el títol de GESO (mòduls voluntaris C). Les proves d'accés amb exempcions se suprimiran a partir del curs 2012-2013.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades són provisionals.