Saltar al contingut principal

Educació secundària. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació secundària. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques, àmbits i províncies Catalunya
Centres Professors
Públics Privats Total Públics Privats Total
Curs 2013/14 598 611 1.209 28.727 14.374 43.101
Curs 2012/13 596 597 1.193 28.062 14.211 42.273
Curs 2011/12 586 595 1.181 29.130 14.273 43.403
Curs 2010/11 574 596 1.170 28.657 14.088 42.745
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Nota: La Llei 23/2010, de 22 de juliol, de creació de l'àmbit del Penedès, divideix Catalunya en vuit àmbits territorials de planificació. Aquest canvi comporta que les dades dels àmbits Metropolità, Comarques Centrals i Camp de Tarragona no siguin directament comparables amb anys anteriors.

Darrera actualització: 20 de juliol de 2015.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació secundària
Ensenyament que comprèn: educació secundària obligatòria (ESO), batxillerat i ensenyaments professionals específics de grau mitjà i de grau superior.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Les dades són provisionales.