Saltar al contingut principal

Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques, àmbits i províncies Catalunya
Unitats Alumnes
Públics Privats Total Públics Privats Total
Curs 2013/14 508 541 1.049 2.898 4.031 6.929
Curs 2012/13 495 520 1.015 2.856 3.888 6.744
Curs 2011/12 497 518 1.015 2.772 3.796 6.568
Curs 2010/11 490 515 1.005 2.697 3.672 6.369
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
Educació especial en centres específics.
La Llei 23/2010, de 22 de juliol, de creació de l'àmbit del Penedès, divideix Catalunya en vuit àmbits territorials de planificació. Aquest canvi comporta que les dades dels àmbits Metropolità, Comarques Centrals i Camp de Tarragona no siguin directament comparables amb anys anteriors.

Darrera actualització: 20 de juliol de 2015.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.