Saltar al contingut principal

Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques, àmbits i províncies Catalunya
Unitats Alumnes
Públics Privats Total Públics Privats Total
Curs 2009/10 488 513 1.001 2.728 3.887 6.615
Curs 2008/09 543 514 1.057 3.099 3.769 6.868
Curs 2007/08 521 528 1.049 2.967 3.843 6.810
Curs 2006/07 518 529 1.047 2.964 3.864 6.828
Curs 2005/06 505 521 1.026 2.955 3.824 6.779
Curs 2004/05 496 513 1.009 2.904 3.812 6.716
Curs 2003/04 478 508 986 2.773 3.741 6.514
Curs 2002/03 449 509 958 2.609 3.653 6.262
Curs 2001/02 440 504 944 2.476 3.550 6.026
Curs 2000/01 432 503 935 2.397 3.494 5.891
Font:
Curs 2000/01-Curs 2001/02: Departament d'Ensenyament. Servei d'Estadística i Documentació.
Curs 2002/03-Curs 2003/04: Departament d'Educació. Servei d'Estadística i Documentació.
Curs 2004/05-Curs 2008/09: Departament d'Educació. Servei d'Estadística, Informació i Documentació.
Curs 2009/10: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
Educació especial en centres específics.
Educació especial en centres específics i en unitats d'educació especial de 25 centres ordinaris.
Educació especial en centres específics i en unitats d'educació especial de 22 centres ordinaris.

Darrera actualització: 23 de novembre de 2010.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.