Saltar al contingut principal

Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques, àmbits i províncies Catalunya
Centres Professors
Públics específics Públics amb unitats d'EE Privats Total Públics Privats Total
Curs 2008/09 42 22 65 129 908 745 1.653
Curs 2007/08 42 22 66 130 878 749 1.627
Curs 2006/07 41 21 67 129 850 745 1.595
Curs 2005/06 41 25 67 133 786 720 1.506
Font: Departament d'Educació. Servei d'Estadística, Informació i Documentació.
Nota: Educació especial en centres específics.

Darrera actualització: 12 de maig de 2010.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.