Saltar al contingut principal

Educació primària. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre i sexe. Comarques i Aran

Educació primària. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre i sexe. Total. Comarques, àmbits i províncies Catalunya
Alumnes
Unitats Nens Nenes Total
Curs 2013/14 20.413 239.824 226.989 466.813
Curs 2012/13 20.112 236.649 223.935 460.584
Curs 2011/12 19.798 232.677 220.210 452.887
Curs 2010/11 19.323 227.351 215.143 442.494
Font: Departament d'Ensenyament.
Nota: La Llei 23/2010, de 22 de juliol, de creació de l'àmbit del Penedès, divideix Catalunya en vuit àmbits territorials de planificació. Aquest canvi comporta que les dades dels àmbits Metropolità, Comarques Centrals i Camp de Tarragona no siguin directament comparables amb anys anteriors.
Educació primària. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre i sexe. Sector públic. Comarques, àmbits i províncies Catalunya
Alumnes
Unitats Nens Nenes Total
Curs 2013/14 14.174 161.229 150.850 312.079
Curs 2012/13 13.936 158.798 148.254 307.052
Curs 2011/12 13.663 155.396 145.506 300.902
Curs 2010/11 13.225 150.504 141.137 291.641
Font: Departament d'Ensenyament.
Nota: La Llei 23/2010, de 22 de juliol, de creació de l'àmbit del Penedès, divideix Catalunya en vuit àmbits territorials de planificació. Aquest canvi comporta que les dades dels àmbits Metropolità, Comarques Centrals i Camp de Tarragona no siguin directament comparables amb anys anteriors.
Educació primària. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre i sexe. Sector privat. Comarques, àmbits i províncies Catalunya
Alumnes
Unitats Nens Nenes Total
Curs 2013/14 6.239 78.595 76.139 154.734
Curs 2012/13 6.176 77.851 75.681 153.532
Curs 2011/12 6.135 77.281 74.704 151.985
Curs 2010/11 6.098 76.847 74.006 150.853
Font: Departament d'Ensenyament.
Nota: La Llei 23/2010, de 22 de juliol, de creació de l'àmbit del Penedès, divideix Catalunya en vuit àmbits territorials de planificació. Aquest canvi comporta que les dades dels àmbits Metropolità, Comarques Centrals i Camp de Tarragona no siguin directament comparables amb anys anteriors.

Darrera actualització: 20 de juliol de 2015.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació primària
Ensenyament que comprèn sis cursos, des dels sis anys fins als dotze, i té caràcter obligatori. S'estructura en tres cicles de dos cursos acadèmics cadascun.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Les dades són provisionals.