Saltar al contingut principal

Educació primària. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre i sexe. Comarques i Aran

Educació primària. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre i sexe. Total. Comarques, àmbits i províncies Catalunya
Alumnes
Unitats Nens Nenes Total
Curs 2009/10 18.882 220.880 207.965 428.845
Curs 2008/09 18.476 215.951 202.963 418.914
Curs 2007/08 17.933 208.647 195.809 404.456
Curs 2006/07 17.547 201.370 188.508 389.878
Curs 2005/06 17.074 194.837 181.748 376.585
Curs 2004/05 16.772 190.453 177.814 368.267
Curs 2003/04 16.549 187.278 175.539 362.817
Curs 2002/03 16.383 182.949 171.648 354.597
Curs 2001/02 16.293 179.759 168.906 348.665
Curs 2000/01 16.285 178.872 167.732 346.604
Font:
Curs 2000/01-Curs 2001/02: Departament d'Ensenyament. Servei d'Estadística i Documentació.
Curs 2002/03-Curs 2003/04: Departament d'Educació. Servei d'Estadística i Documentació.
Curs 2004/05-Curs 2008/09: Departament d'Educació. Servei d'Estadística, Informació i Documentació.
Curs 2009/10: Departament d'Ensenyament.
Educació primària. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre i sexe. Sector públic. Comarques, àmbits i províncies Catalunya
Alumnes
Unitats Nens Nenes Total
Curs 2009/10 12.816 144.582 134.775 279.357
Curs 2008/09 12.428 139.741 130.245 269.986
Curs 2007/08 11.931 133.199 124.121 257.320
Curs 2006/07 11.572 126.556 117.816 244.372
Curs 2005/06 11.122 120.714 111.748 232.462
Curs 2004/05 10.820 116.553 107.923 224.476
Curs 2003/04 10.581 113.409 105.387 218.796
Curs 2002/03 10.422 109.559 101.701 211.260
Curs 2001/02 10.310 106.799 99.080 205.879
Curs 2000/01 10.260 105.257 97.594 202.851
Font:
Curs 2000/01-Curs 2001/02: Departament d'Ensenyament. Servei d'Estadística i Documentació.
Curs 2002/03-Curs 2003/04: Departament d'Educació. Servei d'Estadística i Documentació.
Curs 2004/05-Curs 2008/09: Departament d'Educació. Servei d'Estadística, Informació i Documentació.
Curs 2009/10: Departament d'Ensenyament.
Educació primària. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre i sexe. Sector privat. Comarques, àmbits i províncies Catalunya
Alumnes
Unitats Nens Nenes Total
Curs 2009/10 6.066 76.298 73.190 149.488
Curs 2008/09 6.048 76.210 72.718 148.928
Curs 2007/08 6.002 75.448 71.688 147.136
Curs 2006/07 5.975 74.814 70.692 145.506
Curs 2005/06 5.952 74.123 70.000 144.123
Curs 2004/05 5.952 73.900 69.891 143.791
Curs 2003/04 5.968 73.869 70.152 144.021
Curs 2002/03 5.961 73.390 69.947 143.337
Curs 2001/02 5.983 72.960 69.826 142.786
Curs 2000/01 6.025 73.615 70.138 143.753
Font:
Curs 2000/01-Curs 2001/02: Departament d'Ensenyament. Servei d'Estadística i Documentació.
Curs 2002/03-Curs 2003/04: Departament d'Educació. Servei d'Estadística i Documentació.
Curs 2004/05-Curs 2008/09: Departament d'Educació. Servei d'Estadística, Informació i Documentació.
Curs 2009/10: Departament d'Ensenyament.

Darrera actualització: 9 de maig de 2011.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació primària
Ensenyament que comprèn sis cursos, des dels sis anys fins als dotze, i té caràcter obligatori. S'estructura en tres cicles de dos cursos acadèmics cadascun.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Les dades són provisionals.