Saltar al contingut principal

Educació infantil. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre i sexe. Comarques i Aran

Educació infantil. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre i sexe. Total. Comarques, àmbits i províncies Catalunya
Alumnes
Unitats Nens Nenes Total
Curs 2013/14 16.847 167.195 156.491 323.686
Curs 2012/13 17.148 170.010 159.708 329.718
Curs 2011/12 17.716 174.930 164.049 338.979
Curs 2010/11 17.128 170.720 159.707 330.427
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
Inclou només les dades dels centres autoritzats pel Departament d'Ensenyament.
La Llei 23/2010, de 22 de juliol, de creació de l'àmbit del Penedès, divideix Catalunya en vuit àmbits territorials de planificació. Aquest canvi comporta que les dades dels àmbits Metropolità, Comarques Centrals i Camp de Tarragona no siguin directament comparables amb anys anteriors.
Educació infantil. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre i sexe. Sector públic. Comarques, àmbits i províncies Catalunya
Alumnes
Unitats Nens Nenes Total
Curs 2013/14 11.294 112.883 104.732 217.615
Curs 2012/13 11.466 114.731 107.193 221.924
Curs 2011/12 11.790 117.259 109.787 227.046
Curs 2010/11 11.206 112.630 104.976 217.606
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
Inclou només les dades dels centres autoritzats pel Departament d'Ensenyament.
La Llei 23/2010, de 22 de juliol, de creació de l'àmbit del Penedès, divideix Catalunya en vuit àmbits territorials de planificació. Aquest canvi comporta que les dades dels àmbits Metropolità, Comarques Centrals i Camp de Tarragona no siguin directament comparables amb anys anteriors.
Educació infantil. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre i sexe. Sector privat. Comarques, àmbits i províncies Catalunya
Alumnes
Unitats Nens Nenes Total
Curs 2013/14 5.553 54.312 51.759 106.071
Curs 2012/13 5.682 55.279 52.515 107.794
Curs 2011/12 5.926 57.671 54.262 111.933
Curs 2010/11 5.922 58.090 54.731 112.821
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
Inclou només les dades dels centres autoritzats pel Departament d'Ensenyament.
La Llei 23/2010, de 22 de juliol, de creació de l'àmbit del Penedès, divideix Catalunya en vuit àmbits territorials de planificació. Aquest canvi comporta que les dades dels àmbits Metropolità, Comarques Centrals i Camp de Tarragona no siguin directament comparables amb anys anteriors.

Darrera actualització: 20 de juliol de 2015.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació infantil
Etapa educativa preobligatòria que s'imparteix als infants de 0 a 6 anys. S'organitza en dos cicles de tres cursos: primer cicle o primera infància (de 0 a 3 anys) i segon cicle o primer ensenyament (de 3 a 6 anys). Poden impartir el primer cicle d'educació infantil els centres creats o autoritzats per l'Administració educativa. Els centres que únicament imparteixen el primer cicle d'educació infantil tenen la denominació genèrica de llar d'infants o escola bressol.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Les dades són provisionales.