Saltar al contingut principal

Educació infantil i primària. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació infantil i primària. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques, àmbits i províncies Catalunya
Centres Professors
Públics Privats Total Públics Privats Total
Curs 2009/10 2.512 1.186 3.698 42.169 20.599 62.768
Curs 2008/09 2.431 1.176 3.607 41.201 20.505 61.706
Curs 2007/08 2.346 1.172 3.518 39.046 20.158 59.204
Curs 2006/07 2.218 1.174 3.392 35.650 19.771 55.421
Curs 2005/06 2.130 1.183 3.313 29.825 19.295 49.120
Curs 2004/05 2.036 1.195 3.231 28.454 18.838 47.292
Curs 2003/04 1.948 1.206 3.154 26.855 18.201 45.056
Curs 2002/03 1.903 1.209 3.112 25.524 17.780 43.304
Curs 2001/02 1.828 1.230 3.058 24.630 17.606 42.236
Curs 2000/01 1.823 1.227 3.050 24.247 17.218 41.465
Font:
Curs 2000/01-Curs 2001/02: Departament d'Ensenyament. Servei d'Estadística i Documentació.
Curs 2002/03-Curs 2003/04: Departament d'Educació. Servei d'Estadística i Documentació.
Curs 2004/05-Curs 2008/09: Departament d'Educació. Servei d'Estadística, Informació i Documentació.
Curs 2009/10: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.

Darrera actualització: 23 de novembre de 2010.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació infantil
Etapa educativa preobligatòria que s'imparteix als infants de 0 a 6 anys. S'organitza en dos cicles de tres cursos: primer cicle o primera infància (de 0 a 3 anys) i segon cicle o primer ensenyament (de 3 a 6 anys). Poden impartir el primer cicle d'educació infantil els centres creats o autoritzats per l'Administració educativa. Els centres que únicament imparteixen el primer cicle d'educació infantil tenen la denominació genèrica de llar d'infants o escola bressol.
Educació primària
Ensenyament que comprèn sis cursos, des dels sis anys fins als dotze, i té caràcter obligatori. S'estructura en tres cicles de dos cursos acadèmics cadascun.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Les dades són provisionales.