Diputacions. Pressupost consolidat. Per capítols. Províncies
Ingressos | 1. Impostos directes | 2. Impostos indirectes | 3. Taxes i altres ingressos | 4. Transferències corrents | 5. Ingressos patrimonials | Operacions corrents | 6. Alienació d'inversions | 7. Transferències de capital | Operacions de capital | 8. Variació d'actius financers | 9. Variació de passius financers | Operacions financeres | Total | Despeses | 1. Remuneració del personal | 2. Compra de béns i serveis | 3. Interessos | 4. Transferències corrents | 5. Dotació per a amortitzacions | Operacions corrents | 6. Inversions reals | 7. Transferències de capital | Operacions de capital | 8. Variació d'actius financers | 9. Variació de passius financers | Operacions financeres | Total | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2009 | 173,93 | 93,52 | 73,70 | 646,89 | 20,26 | 1.008,29 | 0,20 | 6,03 | 6,23 | 7,36 | 90,50 | 97,86 | 1.112,39 | 372,02 | 189,56 | 19,23 | 199,38 | 0,00 | 780,18 | 83,48 | 164,57 | 248,06 | 14,35 | 69,80 | 84,15 | 1.112,39 | ||
2008 | 152,38 | 99,43 | 71,18 | 650,38 | 16,48 | 989,85 | 0,66 | 5,17 | 5,83 | 7,43 | 81,36 | 88,79 | 1.084,46 | 341,20 | 188,84 | 21,81 | 192,69 | 0,00 | 744,54 | 107,82 | 151,01 | 258,83 | 10,38 | 70,72 | 81,10 | 1.084,46 | ||
2007 | 134,61 | 95,43 | 65,52 | 655,05 | 9,77 | 960,38 | 1,40 | 0,77 | 2,17 | 6,37 | 85,79 | 92,16 | 1.054,71 | 311,63 | 171,03 | 18,01 | 237,99 | 0,00 | 738,66 | 92,28 | 146,42 | 238,70 | 6,91 | 70,44 | 77,35 | 1.054,71 | ||
2006 | 119,75 | 73,30 | 61,78 | 620,89 | 9,07 | 884,78 | 0,00 | 0,29 | 0,29 | 5,16 | 77,42 | 82,59 | 967,65 | 288,30 | 152,51 | 17,27 | 212,49 | 0,00 | 670,57 | 82,26 | 143,21 | 225,46 | 5,62 | 66,00 | 71,62 | 967,65 | ||
2005 | 109,75 | 70,02 | 54,81 | 553,84 | 8,93 | 797,34 | 1,40 | 0,30 | 1,70 | 6,45 | 55,60 | 62,05 | 861,09 | 261,41 | 142,91 | 18,77 | 192,45 | 0,00 | 615,53 | 66,66 | 118,11 | 184,77 | 5,65 | 55,15 | 60,79 | 861,09 | ||
2004 | 42,68 | 0,00 | 49,84 | 640,78 | 8,56 | 741,86 | 2,47 | 3,65 | 6,12 | 5,51 | 44,20 | 49,71 | 797,68 | 244,26 | 129,57 | 25,52 | 217,31 | 0,00 | 616,65 | 60,36 | 70,79 | 131,15 | 5,52 | 44,35 | 49,88 | 797,68 | ||
2003 | 67,81 | 0,00 | 49,86 | 587,24 | 9,15 | 714,05 | 5,15 | 0,15 | 5,30 | 6,33 | 41,94 | 48,28 | 767,62 | 227,18 | 120,82 | 25,22 | 224,84 | 0,00 | 598,06 | 48,74 | 75,50 | 124,25 | 5,37 | 39,94 | 45,31 | 767,62 | ||
2002 | 67,92 | 0,00 | 51,43 | 565,41 | 7,88 | 692,63 | 2,36 | 0,36 | 2,72 | 5,20 | 86,12 | 91,32 | 786,67 | 216,71 | 111,88 | 24,33 | 251,57 | 0,00 | 604,49 | 61,91 | 80,27 | 142,18 | 4,32 | 35,67 | 39,99 | 786,67 | ||
2001 | 65,79 | 0,00 | 47,83 | 525,25 | 8,23 | 647,11 | 0,91 | 2,47 | 3,38 | 6,77 | 106,19 | 112,96 | 763,44 | 205,46 | 107,28 | 25,10 | 239,76 | 0,00 | 577,60 | 70,40 | 68,73 | 139,13 | 4,26 | 42,46 | 46,72 | 763,45 | ||
2000 | 61,48 | 0,00 | 26,49 | 512,34 | 5,71 | 606,02 | 1,05 | 4,10 | 5,16 | 5,78 | 82,19 | 87,97 | 699,14 | 191,43 | 97,99 | 17,88 | 217,11 | 0,00 | 524,42 | 52,01 | 74,33 | 126,34 | 4,71 | 43,67 | 48,38 | 699,14 | ||
Unitats: Milions d'euros. | ||||||||||||||||||||||||||||
Font: Departament de la Presidència. Secretaria de Governs Locals i Relacions amb l'Aran. Direcció General d'Administració Local. | ||||||||||||||||||||||||||||
Nota: Dades consolidades de l'Administració general i els organismes autònoms. |
Darrera actualització: 29 de gener de 2013.
Nota metodològica
Definició de conceptes
- Administració local
- Part de l'Administració pública integrada per ens polítics menors de caràcter territorial.
- Administració local
- Part de l'Administració pública integrada per ens polítics menors de caràcter territorial.
- Capítols pressupostaris
- Unitats que recullen conceptes econòmics determinats estructurats des del punt de vista dels ingressos i de les despeses.
- Diputació
- Òrgan que governa i administra la província.
- Pressupost
- Expressió comptable del pla econòmic del sector públic per a un període de temps determinat (generalment un any). Cada entitat pública amb personalitat jurídica pròpia té el seu pressupost on es reflecteixen, de manera desagregada, les corresponents previsions d'ingressos i limitacions de despeses. Segons les diferents fases el pressupost pot ser preventiu, consolidat o liquidat.
- Pressupost consolidat
- Pressupost de diverses entitats públiques una vegada compensades les seves transferències internes.
- Pressupost de despeses. Compres de béns i serveis
- Despeses en béns i serveis necessaris per al funcionament de les activitats d'un organisme públic que no impliquen increment de patrimoni.
- Pressupost de despeses. Dotació per a amortitzacions
- Pagaments efectuats per l'ens públic, per tal de cancel·lar deutes pendents de crèdits contractats.
- Pressupost de despeses. Interessos
- Càrregues financeres degudes a tot tipus d'obligacions assumides per l'organisme públic pertinent.
- Pressupost de despeses. Inversions reals
- Despeses fetes directament per un ens públic, destinades a la creació o adquisició de béns de capital (materials i immaterials), així com a l'adquisició de béns de capital o a l'adquisició de béns inventariables.
- Pressupost de despeses. Remuneració de personal
- Retribucions que satisfà un organisme públic al seu personal per la feina feta. Inclou cotitzacions socials, prestacions i despeses de naturalesa social.
- Pressupost de despeses. Transferències corrents
- Pagaments efectuats per l'ens públic, sense contrapartida directa i que tenen com a finalitat el finançament d'operacions corrents.
- Pressupost de despeses. Transferències de capital
- Pagaments efectuats per l'ens públic, sense contrapartida directa i que tenen com a finalitat el finançament d'operacions de capital.
- Pressupost de despeses. Variació de passius financers
- Amortitzacions del deute emès per un organisme públic i devolucions de dipòsits i fiances constituïts.
- Pressupost de ingresos. Variació de passius financers
- Ingressos obtinguts per l'Estat i els seus organismes autònoms, procedents d'emissions de deute i préstecs, i de reintegraments de dipòsits i fiances.
- Pressupost de ingressos. Variació d'actius financers
- Crèdits i subvencions de capital que reben les entitats públiques, destinats a la creació o a l'increment de patrimoni; també inclou els fons destinats a dipòsits i fiances constituïts.
- Pressupost d'ingressos. Alienació d'inversions reals
- Ingressos derivats de la venda de béns de capital propietat de l'organisme públic pertinent.
- Pressupost d'ingressos. Impostos directes
- Impostos que provenen dels que s'apliquen a la possessió de patrimoni i a l'obtenció de renda.
- Pressupost d'ingressos. Impostos indirectes
- Impostos que provenen dels que s'apliquen a la utilització del patrimoni i a la circulació de béns i serveis.
- Pressupost d'ingressos. Ingressos patrimonials
- Ingressos procedents de rendes de la propietat o patrimoni de l'organisme públic pertinent i de les activitats dutes a terme en règim del dret privat.
- Pressupost d'ingressos. Taxes i altres ingressos
- Ingressos derivats de la utilització del domini públic, la prestació d'un servei públic o l'execució d'una activitat administrativa que es refereix al subjecte passiu, l'afecta o el beneficia de manera particular.
- Pressupost d'ingressos. Transferències corrents
- Cobraments rebuts per l'ens públic, sense contrapartida directa i que tenen com a finalitat el finançament d'operacions corrents.
- Pressupost d'ingressos. Transferències de capital
- Cobraments rebuts per l'ens públic, sense contrapartida directa i que tenen com a finalitat el finançament d'operacions de capital.
- Pressupost d'ingressos. Variació d'actius financers
- Ingressos derivats de l'alienació d'actius financers procedents de préstecs concedits i de reintegraments de dipòsits i fiances rebuts.
Aspectes metodològics
Pel que fa a l'Administració local, es presenten els pressupostos preventius de les quatre diputacions catalanes, els pressupostos dels consells comarcals, per capítols i per comarques, i el pressupost agregat de tots els ajuntaments per capítols i per funcions. També s'hi inclouen dades comarcals de l'impost sobre els béns immobles rústics i urbans.
Les dades de la classificació per programes a partir de 2010 no són comparables amb les d'anys anteriors per un canvi de normativa (Ordre EHA/3565/2008, de 3 de desembre, per la que s'aprova l'estructura dels pressupostos de les entitats locals).
Recentment, la Llei 23/2010, de 22 de juliol, divideix Catalunya en vuit àmbits territorials de planificació amb la incorporació de l'àmbit el Penedès. Aquest nou àmbit inclou les comarques de l'Alt Penedès, l'Anoia, el Baix Penedès i el Garraf. Com a conseqüència, els límits territorials dels àmbits Metropolità, Comarques Centrals i Camp de Tarragona queden modificats i, per tant, les seves dades no són directament comparables amb la divisió territorial anterior.
Taules disponibles [+]
- Demografia · Societat
- Qualitat de vida
-
Economia
- Macromagnituds
- Empreses · Finances
-
Finances públiques
- Administració autonòmica
-
Administració local
- Diputacions. Pressupost. Per funcions
- Diputacions. Pressupost consolidat. Per capítols. Províncies
- Consells comarcals. Pressupost. Per capítols
- Consells comarcals. Pressupost. Ingressos. Comarques i Aran
- Ajuntaments. Pressupost. Per capítols
- Ajuntaments. Pressupost. Per funcions. Despeses
- Impost sobre els béns immobles rústics (IBI). Comarques i Aran, i àmbits
- Impost sobre els béns immobles urbans (IBI). Comarques i Aran, i àmbits
- Administració estatal
- Unió Europea
- Inversió i comerç exterior
- Preus
- Recerca · Tecnologia
- Sectors econòmics
- Medi ambient · Territori