Vagues. Per sectors. Províncies
Vagues de sector | Treballadors participants | Agricultura | Indústria | Construcció | Serveis | Hores perdudes | Agricultura | Indústria | Construcció | Serveis | Vagues d'empresa | Treballadors participants | Agricultura | Indústria | Construcció | Serveis | Hores perdudes | Agricultura | Indústria | Construcció | Serveis | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2021 | 114.260 | 0 | 0 | 0 | 114.260 | 914.080 | 0 | 0 | 0 | 914.080 | 19.371 | 0 | 5.739 | 0 | 13.632 | 406.403 | 0 | 111.946 | 0 | 294.457 | ||
2020 | 20.163 | 0 | 10.449 | 0 | 9.714 | 563.208 | 0 | 83.592 | 0 | 479.616 | 26.767 | 0 | 18.211 | 0 | 8.556 | 1.883.229 | 0 | 1.581.377 | 0 | 301.852 | ||
2019 | 22.324 | 0 | 102 | 0 | 22.222 | 163.552 | 0 | 6.528 | 0 | 157.024 | 41.737 | 0 | 25.987 | 0 | 15.750 | 1.242.243 | 0 | 897.475 | 0 | 344.768 | ||
2018 | 12.639 | 0 | 0 | 0 | 12.639 | 84.328 | 0 | 0 | 0 | 84.328 | 41.966 | 0 | 25.194 | 11 | 16.761 | 1.348.593 | 0 | 856.287 | 88 | 492.218 | ||
2017 | 2.056 | 0 | 0 | 0 | 2.056 | 16.448 | 0 | 0 | 0 | 16.448 | 24.496 | 0 | 12.434 | 0 | 12.062 | 546.678 | 0 | 190.524 | 0 | 356.154 | ||
2016 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 61.281 | 5 | 24.949 | 126 | 36.201 | 733.219 | 48 | 394.997 | 1.296 | 336.878 | ||
2015 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 72.249 | 0 | 34.820 | 139 | 37.290 | 1.585.293 | 0 | 1.178.243 | 9.488 | 397.562 | ||
2014 | 3.306 | 0 | 3.300 | 0 | 6 | 26.496 | 0 | 26.400 | 0 | 96 | 66.993 | 0 | 30.902 | 475 | 35.616 | 2.120.231 | 0 | 1.486.488 | 16.768 | 616.975 | ||
2013 | 55.040 | 0 | 2.295 | 0 | 52.745 | 533.880 | 0 | 73.440 | 0 | 460.440 | 123.895 | 223 | 27.247 | 458 | 95.967 | 2.486.369 | 1.784 | 622.753 | 9.052 | 1.852.780 | ||
2012 | 34.497 | 0 | 0 | 0 | 34.497 | 402.672 | 0 | 0 | 0 | 402.672 | 22.447 | 0 | 8.232 | 439 | 13.776 | 415.318 | 0 | 218.831 | 9.017 | 187.470 | ||
2011 | 29.207 | 0 | 8.626 | 0 | 20.581 | 436.121 | 0 | 128.008 | 0 | 308.113 | 40.670 | 0 | 10.354 | 0 | 30.316 | 877.687 | 0 | 190.423 | 0 | 687.264 | ||
2010 | 83.538 | 0 | 251 | 0 | 83.287 | 555.831 | 0 | 7.192 | 0 | 548.639 | 55.637 | 0 | 24.060 | 1 | 31.576 | 522.963 | 0 | 260.223 | 8 | 262.732 | ||
2009 | 2.212 | 0 | 0 | 0 | 2.212 | 36.056 | 0 | 0 | 0 | 36.056 | 53.212 | 4 | 19.103 | 0 | 34.105 | 602.259 | 32 | 339.541 | 0 | 262.686 | ||
2008 | 67.321 | 0 | 2.480 | 0 | 64.841 | 728.404 | 0 | 79.360 | 0 | 649.044 | 54.754 | 0 | 48.202 | 9 | 6.543 | 1.405.609 | 0 | 1.232.147 | 36 | 173.426 | ||
2007 | 30.409 | 0 | 6.047 | 830 | 23.532 | 316.472 | 0 | 48.752 | 72.960 | 194.760 | 28.556 | 0 | 20.406 | 0 | 8.150 | 516.343 | 0 | 376.176 | 0 | 140.167 | ||
2006 | 205.610 | 0 | 0 | 151.200 | 54.410 | 2.055.192 | 0 | 0 | 1.228.800 | 826.392 | 29.748 | 0 | 12.430 | 0 | 17.318 | 612.427 | 0 | 291.708 | 0 | 320.719 | ||
2005 | 72.727 | 2.256 | 56 | 0 | 70.415 | 1.830.704 | 64.992 | 896 | 0 | 1.764.816 | 80.998 | 0 | 54.065 | 0 | 26.933 | 1.290.153 | 0 | 787.536 | 0 | 502.617 | ||
2004 | 13.077 | 0 | 8.046 | 0 | 5.031 | 300.944 | 0 | 190.496 | 0 | 110.448 | 35.700 | 0 | 27.622 | 10 | 8.068 | 462.274 | 0 | 317.016 | 800 | 144.458 | ||
2003 | 1.229 | 0 | 100 | 0 | 1.129 | 16.168 | 0 | 400 | 0 | 15.768 | 36.667 | 0 | 18.766 | 0 | 17.901 | 496.455 | 0 | 231.607 | 0 | 264.848 | ||
2002 | 32.815 | 0 | 1.269 | 0 | 31.546 | 262.325 | 0 | 10.152 | 0 | 252.173 | 45.514 | 619 | 14.392 | 25 | 30.478 | 664.411 | 10.441 | 229.268 | 1.000 | 423.702 | ||
2001 | 169.897 | 0 | 6.983 | 109.387 | 53.527 | 1.553.070 | 0 | 111.728 | 875.096 | 566.246 | 36.012 | 0 | 20.358 | 0 | 15.654 | 972.364 | 0 | 664.939 | 0 | 307.425 | ||
2000 | 353.243 | 11.648 | 2.652 | 85.998 | 252.945 | 3.689.729 | 702.208 | 43.192 | 1.375.968 | 1.569.361 | 16.191 | 0 | 10.427 | 22 | 5.742 | 321.477 | 0 | 178.530 | 880 | 142.067 | ||
Font: | ||||||||||||||||||||||
2000-2001: Departament de Treball. Servei d'Estudis i Estadístiques. | ||||||||||||||||||||||
2002: Departament de Treball, Indústria, Comerç i Turisme. Servei d'Estudis i Estadístiques. | ||||||||||||||||||||||
2003-2005: Departament de Treball i Indústria. Servei d'Estudis i Estadístiques. | ||||||||||||||||||||||
2006-2009: Departament de Treball. Servei d'Estudis i Estadístiques. | ||||||||||||||||||||||
2010-2014: Departament d'Empresa i Ocupació. Gabinet Tècnic. | ||||||||||||||||||||||
2015-2019: Departament de Treball, Afers Socials i Famílies. | ||||||||||||||||||||||
2020-2021: Departament d'Empresa i Treball. | ||||||||||||||||||||||
Nota: No s'hi inclouen les vagues generals. |
Darrera actualització: 1 de juny de 2022.
Nota metodològica
Definició de conceptes
- Vaga
- Suspensió de jornades laborals, parcials o completes, per part dels treballadors participants. Pot ser convocada per una o diverses organitzacions, o per una o diverses persones, per desacord d'interessos entre treballadors i per unitats productives. Poden ser d'empresa o de sector si la seva amplitud assoleix camps laborals molt amplis com ara les branques d'activitat.
Aspectes metodològics
La vaga és un dret del treballador reconegut pel Reial decret llei 17/1977, de 4 de març, sobre relacions de treball.
Poden acordar declaració de vaga els treballadors, a través dels seus representants per decisió majoritària d'aquests, amb l'assistència com a mínim del 75% dels representants, amb l'aixecament de l'acta corresponent. Poden també acordar declaració de vaga directament els afectats pel conflicte quan el 25% de la plantilla ho decideixi i sotmeti a votació. La votació serà secreta i es decidirà per majoria simple.
La declaració i el preavís de vaga han de contenir els objectius d'aquesta, gestions realitzades per resoldre les diferències, data d'inici i composició del comitè de vaga, i s'han de comunicar per escrit a l'empresa o, si escau, a les organitzacions empresarials afectades i a l'autoritat laboral.
El termini de preavís ha de ser com a mínim de 5 dies naturals i de 10 quan la vaga afecti empreses que prestin serveis públics o essencials per a la comunitat. La manca total i injustificada de preavís determina la il·legalitat de la vaga.
Durant la vaga, el comitè de vaga i l'empresa o, si escau, les associacions empresarials estan obligats a negociar per tal d'arribar a un acord i poden recórrer a procediments com la mediació.
Quan la vaga afecti empreses encarregades de la prestació de qualsevol tipus de serveis públics o essencials per a la comunitat, l'autoritat governativa té la potestat i el deure de dictar les mesures necessàries per garantir els esmentats serveis. Això és el que s'anomena serveis mínims, que han de ser complerts per l'empresa i els treballadors designats. L'incompliment d'aquests per part dels treballadors/res pot ser causa justa de sanció o d'acomiadament.
L'exercici del dret de vaga no extingeix la relació de treball ni pot donar lloc a cap tipus de sanció, llevat que el treballador, durant la mateixa, incorri en falta laboral. Durant la vaga, s'entendrà suspès el contracte de treball i el treballador no tindrà dret a percebre el salari. Es declaren nuls els aspectes establerts en contractes individuals de treball que continguin la renúncia o qualsevol altre restricció al dret de vaga.
El treballador en vaga romandrà en situació d'alta especial a la Seguretat Social, amb la suspensió de l'obligació de cotització per part de l'empresari i del mateix treballador. El treballador en vaga no tindrà dret a la prestació per atur, ni a l'econòmica per incapacitat laboral transitòria.
La vaga finalitza per compliment del termini establert, desistiment, acord entre les parts o arbitratge obligatori.
Quan el valor és inferior al de la unitat mínima que permet estimar l'operació estadística, o afecta el secret estadístic, el símbol utilitzat és "..".
Taules disponibles [+]
-
Demografia · Societat
- Població
- Cultura · Llengua
- Educació
- Eleccions
- Justícia · Seguretat
- Salut
-
Treball
- Població activa i inactiva
- Població ocupada
- Població desocupada
- Salaris
- Cost laboral
-
Relacions laborals
- Malalties professionals. Províncies
- Accidents de treball. Per sectors. Províncies
- Accidents de treball amb baixa. Índex d'incidència
- Accidents de treball amb baixa. Per tipus i sectors. Comarques i Aran, i àmbits
- Conciliacions individuals resoltes. Per motius. Comarques i Aran, àmbits i províncies
- Conciliacions individuals resoltes. Per tipus de resolucions i quantitats acordades. Províncies
- Conciliacions col·lectives resoltes. Treballadors i empreses. Per tipus de resolucions. Províncies
- Assumptes judicials socials. Assumptes resolts. Per tipus de demanda. Províncies
- Eleccions sindicals. Estatut dels treballadors. Representants elegits. Per centrals sindicals. Comarques i Aran, i províncies
- Eleccions sindicals. Normativa de funcionaris. Representants elegits. Per centrals sindicals. Comarques i Aran, i províncies
- Regulació de l'ocupació. Procediments i treballadors afectats. Comarques i Aran, i àmbits
- Regulació de l'ocupació. Procediments i treballadors afectats. Per sectors
- Vagues. Per sectors. Províncies
- Contractes de treball i suport a l'ocupació
- Personal de les administracions públiques
- Qualitat de vida
- Economia
- Sectors econòmics
- Medi ambient · Territori