Saltar al contingut principal

Baix rendiment en lectura, matemàtiques i ciències (04.40)

Baix rendiment en lectura, matemàtiques i ciències Lectura
Catalunya Espanya Unió Europea-27
2022 29,1 24,4 26,2
2018 20,5 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 22,5 (b) Ruptura en la sèrie temporal
2015 15,4 16,2 20,0
2012 15,1 18,3 18,0
2009 13,5 19,6 (b) Ruptura en la sèrie temporal 19,7 (b) Ruptura en la sèrie temporal
2006 21,2 25,7 23,7
2003 13,0 21,1 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
Unitats: Percentatge.
Font:
2003-2015: Catalunya: Departament d'Educació. Font Espanya i Unió Europea: Eurostat.
2018-2022: Catalunya: Departament d'Educació i Formació Professional. Font Espanya i Unió Europea: Eurostat
2018-2022: Catalunya: Departament d'Educació. Font Espanya i Unió Europea: Eurostat.
(b) Ruptura en la sèrie temporal.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.

Darrera actualització: 5 de desembre de 2025.

IESE

Aquesta estadística disposa d'una secció específica amb tota la informació disponible: Indicadors estadístics del sistema educatiu (IESE).

Nota metodològica

L'indicador mesura el percentatge d'estudiants de 15 anys que no aconsegueixen el nivell 2 ("nivell de competències bàsiques") a l'escala PISA per a les tres assignatures principals de lectura, matemàtiques i ciències. Les dades provenen del Programa internacional per a l'avaluació d'estudiants (PISA), que és una enquesta internacional triennal que té com a objectiu avaluar els sistemes educatius posant a prova les habilitats i els coneixements dels estudiants de 15 anys.