Finançament del sistema de protecció social
Import | % | Euros per habitant | |
---|---|---|---|
Cotitzacions efectives dels ocupadors | 16.426.445 | 40,15 | 2.220 |
Cotitzacions imputades dels ocupadors | 2.618.705 | 6,40 | 354 |
Cotitzacions de les persones protegides | 5.775.914 | 14,12 | 781 |
Aportació administració autonòmica | 10.873.441 | 26,58 | 1.469 |
Aportació administració central | 4.045.103 | 9,89 | 547 |
Aportació altres administracions | 440.604 | 1,08 | 60 |
Altres ingressos corrents | 706.712 | 1,73 | 96 |
Total | 40.914.596 | 100,00 | 5.529 |
Unitats: Milers d'euros. | |||
Font: Idescat. Comptes de la protecció social. |
Import | % | Euros per habitant | |
---|---|---|---|
Cotitzacions efectives dels ocupadors | 86.605.044 | 34,19 | 1.864 |
Cotitzacions imputades dels ocupadors | 16.487.705 | 6,51 | 355 |
Cotitzacions de les persones protegides | 32.212.706 | 12,72 | 693 |
Aportació administració central | 38.490.869 | 15,19 | 829 |
Aportació altres administracions | 72.892.457 | 28,77 | 1.569 |
Altres ingressos corrents | 6.646.681 | 2,62 | 143 |
Total | 253.335.461 | 100,00 | 5.453 |
Unitats: Milers d'euros. | |||
Font: Ministeri d'Inclusió, Seguretat Social i Migracions. |
Darrera actualització: 22 de desembre de 2016.
Nota metodològica
Les dades sobre protecció social han estat elaborades d'acord amb la metodologia SEEPROS, en la seva versió del 1996, que impulsa l'Eurostat i ja ressenyada en la nota metodològica de la fitxa de Despeses del sistema de protecció social.
Com en el cas de les despeses, aquestes dades també presenten certes dificultats d'actualització i estabilització, amb diferències en sèries publicades anteriorment. Això és degut al fet que la metodologia SEEPROS ha anat precisant alguns aspectes de la seva aplicació, amb els consegüents ajustos en les nostres dades.
En el cas del finançament és determinant el criteri que s'utilitzi per territorialitzar les aportacions de l'Estat central a la Seguretat Social. En aquests comptes s'ha utilitzat el criteri d'efectuar una estimació en proporció al nombre d'afiliats. Aquesta opció ens condueix a presentar un superàvit comptable aproximat que cal entendre com l'escreix entre els ingressos de la Tresoreria General de la Seguretat Social (i la resta de fonts d'ingressos marginals del sistema) a Catalunya i les despeses realitzades per tot el sistema (INSS, ISM, SCS, ICS, ICASS, INEM, etc.).
L'existència d'una base solidària sobre la qual s'estructura la Seguretat Social en el conjunt de l'Estat dificulta l'elaboració dels comptes d'una comunitat autònoma.
Taules disponibles [+]
- Demografia · Societat
-
Qualitat de vida
- Condicions de vida
- Habitatges i edificis
- Ingressos i consum de les llars
-
Protecció social
- Pensions contributives de la Seguretat Social
- Pensions no contributives de la Seguretat Social. Per tipus
-
Sistema de protecció social
- Despeses
- Finançament
- Principals magnituds
- Prestacions per atur. Per tipus
- Persones amb reconeixement legal de discapacitat. Per tipus de discapacitat
- Equipaments dels serveis socials. Places
- Rendes d'inserció social
- Economia
- Sectors econòmics
- Medi ambient · Territori