Els operadors de telemàrqueting mantenen contactes amb clients o possibles clients, utilitzant el telèfon o un altre mitjà de comunicació electrònic, per promoure productes i serveis, fer vendes i concertar visites de venda. Poden treballar en un centre de trucades telefòniques o en llocs no centralitzats.
Entre les seves tasques s'inclou:
- Promoure productes i serveis per telèfon o correu electrònic, seguint un guió i treballant amb llistes de contactes.
- Suscitar interès pels productes i serveis, i tractar de fer vendes o de concertar cites per a representants comercials.
- Disposar la tramitació i enviament als clients dels productes i serveis i de documents informatius i fullets.
- Concertar cites per a representants comercials.
- Prendre notes per al seguiment de les actuacions i actualitzar les bases de dades per reflectir els canvis en la situació dels diferents clients.
- Informar els directius de les activitats de la competència i de les qüestions plantejades pels contactes.
- Mantenir estadístiques de les trucades fetes i de les operacions aconseguides.
- Presentar informes periòdics de les seves activitats i dels resultats obtinguts.
Exemples d'ocupacions incloses en aquest grup primari:
- Operadors de telemàrqueting
- Venedors per telèfon (televenedors)
Ocupacions afins no incloses en aquest grup primari:
- Empleats d'informació a l'usuari (vegeu 4411)
- Teleoperadors (vegeu 4424)
Descendents
Aquesta rúbrica no té descendents perquè pertany al nivell més detallat de la classificació.
Proposta d'etiqueta curta
Operadors telemàrqueting
Codi | Descripció | Particions |
---|---|---|
9002 | Venedors a domicili i per telèfon | 2 |
Codi | Descripció |
---|---|
5244 | Venedors per telèfon |
Codi | Descripció |
---|---|
5420 | Operadores de telemarketing |
Codi | Descripció |
---|---|
5244 | Contact centre salespersons |